måndag 19 september 2016

Första dagen på kontoret

Idag var det första dagen för mig på BelAU of UNESCO clubs där mina arbetsuppgifter innebär allt ifrån administration av pågående och kommande samarbetsprojekt mellan olika länder som de samarbetar med, planera och genomföra engelskalektioner för både vuxna och barn samt rekrytera engelskalärare från skolor runt om i Minsk till deras språkläger för barn.

Kontoret jag jobbar på

Alla på kontoret var otroligt öppna och välkomnande, tyvärr är det bara en som jobbar där som också talar engelska. Som tur är finns den evige räddaren i nöden "Google translate" och i värsta fall får även kroppsspråket användas för att kommunicera. Men jag märkte av att i slutet av dagen var jag lite extra trött av att ständigt höra och läsa ett främmande språk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar