måndag 31 oktober 2016

Ett godisskåp och en premiärminister

Det är sällan jag ser mina kollegor BelAU stressade; om de är det lyckas de verkligen dölja det väl i många av fallen. Idag var det dock annorlunda när de får ett sms ca fem minuter innan vi ska ha en engelskalektion, från "The president" of BelAU som berättar att premiärministern av Kazakstan är på väg till deras kontor.  Då flög alla upp ur sina kontorsstolar som om någon tänt eld i baken på dem och man vet att det är en viktig gäst som kommer på besök när godis- och kakskåpet öppnas.

Av någon anledning ligger det gamla datorer i skåpet också, men jag antar att jag är inte den som ska döma...  

Bordet där jag hade suttit och druckit te i godan ro med ungefär femtusentrehundraåttio olika papper städades undan inom loppet av tre sekunder och började ersättas med kaffekoppar. 


Och jag då? Eftersom jag knappast skulle kunna tillföra något till hans spontana besök som verkade vara av det seriösare inslaget, fick erbjudandet att sluta tidigt och gå hem och sova (sista delen var mitt egna initiativ).

Summering av dagen? Ganska lyckad med tanke på att jag dessutom fick smaka av godiset innan jag lämnade kontoret. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar