söndag 8 januari 2017

Tillbaka i Minsk

Efter att ha spenderat ca två veckor i Sverige är jag nu tillbaka i Minsk. Efter en betydligt mindre dramatiska flygresa tillbaka (På resan till Sverige fick jag ett astmaanfall, blev anklagad för passförfalskning vid kontrollen i Minsk och delade flygplan med både Kent Ekeroth och Christer Björkman) anlände jag till ett Minsk vars temperatur låg på -22 och med en betydligt torrare luft jämfört med Stockholm, vilket gjorde att gå ut från flygplatsen kändes lite som att få en käftsmäll.


Varför bor jag i ett land där luften gör att min ansikte gör ont? 

Självklart anlände jag till en lägenhet som saknade mat vilket gjorde att gårdagen ägnades åt att storhandla; en syssla som inte är den roligaste när temperaturen letat sig ner mot -25 och is bildas på ögonfransar, kinder och näshår (zooma in på bilden så får ni se det om ni inte tror mig) efter cirka fem minuters promenad.

Tog med knäckebröd och fick Schweizisk choklad i utbyte, en fair deal.   

Om det är något jag har varit dålig på under tiden jag har varit i Sverige är det att höra av mig till mina vänner här borta; jag ska vara tacksam över att de fortfarande vill träffa mig efter att de har varit fantastiska och skickat fina meddelanden medan jag knappt klarat av att svara. Kommer dock kompensera genom att muta alla med julmust och Marabou mjölkchoklad vilket förhoppningsvis kommer göra att jag blir något mer populär igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar